Kaip pritraukti lankytojų į WEB svetainę?

Pastaruoju metu WEB svetainių kūrimo poreikis įspūdingai išaugęs, todėl net tie, kurie iki šiol dar šiaip ne taip apsieidavo be internetinės svetainės, dabar tiesiog įspūdingu greičiu kraustosi į skaitmeninę erdvę. Vis dėlto šiame skubėjimo susikurti sau WEB svetainę arba elektroninę parduotuvę maratone, kad nėra lengva, padaroma klaidų, kurios vėliau ne tik nepadeda, bet ir pakiša koją siekiant pritraukti klientus. Netgi gražiausia ir funkcionaliausia internetinė svetainė negarantuoja lankytojų srauto, todėl tie, kurie investuoja nemažai laiko ir pinigų į svetainės išvaizdą, galiausiai nustemba: „O kur gi lankytojai?”. 

Taip, tenka nuvilti tuos, kurie mano, kad WEB svetainės paleidimas, tai tas pats, kas fizinės parduotuvės atidarymas prestižinėje, visų lankomoje gatvėje. Turite susitaikyti su tuo, kad sekančią dieną po svetainės paleidimo jūsų lankytojų srautas bus artimas arba lygus 0. Kitaip tariant apie jūsų egzistavimą skaitmeninėje erdvėje žinosite tik jūs pats ir jūsų darbuotojai, bei keli artimiausi draugai. Bet nenusiminkite – jei turėsite kantrybės ir viską padarysite tinkamai, netrukus sulauksite ne tik lankytojų srauto, bet ir realių klientų bei užsakymų iš savo WEB svetainės. Štai keli patarimai, kurie padės ne tik greitai pritraukti lankytojus į savo WEB svetainę, bet pritrauks būtent tikslinę auditoriją – t.y. ne žioplinėtojus, o realiai potencialius klientus.

  • Domenas. Apie jį reikia pradėti galvoti kaip galima anksčiau, idealu, jei paleidžiant svetainę domenas jau buvo nupirktas prieš pusę metų, metus ar dar seniau. Kuo domenas senesnis, tuo palankiau jūsų svetainę vertins Google algoritmai ir tuo anksčiau galėsite savo WEB svetainę padaryti matoma Google paieškoje. Naujai registruoti domenai, kurį laiką skeptiškai vertinami Google algoritmų, todėl, jei svetainę paleidote naują domeną užregistravę tik iš vakaro – turėsite kiek ilgiau palaukti, kol galėsite pradėti SEO (search engine optimiztion) darbus.
  • SEO – tai ta darbų visuma, kuri finale padarys Jūsų svetainę matoma Google be tiesioginio mokėjimo už reklamą. Net jei pradžioje pasirinkote mokėti už AdWords, vis tiek būtina pasidaryti gerą bent jau vidinį svetainės SEO, nes tai turės tiesioginės įtakos Jūsų matomumui Google paieškoje.

Gero vidinio svetainės „sutvarkymo” žingsniai turėtų būti šie:

  • Svetainės medis. Kuo svetainės medis bus labiau išsišakojęs, tuo lengviau ją bus pakelti Google reitinguose ir tuo mažiau mokėsite net už Google AdWords reklamą. Google nemėgta vieno puslapio svetainių, todėl labai didelę klaidą daro tie, kurie susikuria savo WEB puslapį viename lape, kur galima tiesiog ‘skrolinti’ žemyn arba paspaudus nuorodas jos permeta žemyn. Jei spaudžiant ant skirtingų jūsų kategorijų url adreso laukelis nesikeičia (t.y. lankytojas naršo tarsi viename lange) – tokią svetainę Google algoritmai negailestingai baus: bus labai sunku pakelti į matomas pozicijas ir net už mokamas reklamas sumokėsite daugiau nei Jūsų konkurentai.
  • Raktiniai žodžiai. Pasidaryti raktinių žodžių tyrimą galite ir patys, tam netgi yra sukurtas Google Chrome įskiepis „Keywords Everywhere”, kurį nemokamai instaliavus į savo chrome naršyklę iš karto matysite – kiek ir kokių raktinių žodžių lankytojai ieško per mėnesį. Šis raktažodžių sąrašas turi tapti Jūsų kertiniu akmeniu kuriant svetainėje tekstus. Nepamirškit, kad tekstas – tai pagrindų pagrindas, būtent pagal tekste esamus raktažodžius Google ir kitų paieškų algoritmai nusprendžia, kuris turinys turi būti rodomas kiekvienos užklausos metu. Tik neperspauskite, neperkraukite tekstų vien raktiniais žodžiais, tekstas turi būti malonus tiek lankytojams, tiek ir Google robotams. Ypač svarbu pagrindiniais raktažodžiais užvadinti meniu kategorijas, antraštes ir panaudoti juos po savo svetainės url adreso (čia tas tekstukas, kuris rašomas url adrese po jūsų svetainės pavadinimo, kai spaudžiate ant kiekvienos meniu kategorijos).
  • Įsileiskite Google robotus. Būtinai susiekite savo svetainę su Google Analytics ir Google Search Console – šie įrankiai ne tik pasitarnaus Jūsų matomumui, bet ir padės Jums analizuoti statistiką, informuos jus apie klaidas svetainėje, atsiųs jums rekomendacijas svetainės patobulinimui ir pan.
  • Idiekite pagrininius socialinius tinklus. T.y. padarykite ne tik taip vadinamas „sekite mus” nuorodas į, tarkim, Facebook arba LinkedIn, bet būtinai padarykite ir „share” funkcijas, kad kiekvienas lankytojas, radęs Jūsų svetainėje aktualią informaciją, galėtų ja pasidalinti savo socialiniuose tinkluose.
  • Paveikslėliai. Taip, šiandien Google skaito ne tik tekstus, bet ir paveikslėlius. Todėl pavadinkite juos raktažodžiais, nepamirškite surašyti Alt tekstų prie kiekvieno paveikslėlio ir nedėkite daug vietos užimančių paveikslėlių. Web svetainės kokybei pilnai pakaks iki 400 kB, priešingu atveju labai nukentės Jūsų svetainės greitis, o tuo pačiu ir bendras reitingas Google paieškoje.
  • Meta duomenys. Nors jie, lankantis Jūsų WEB puslapyje, svetainės lankytojams ir nematomi, jie yra vieni esminių, kuriuos skaito Google ir pateikia paieškos sistemą, kai vartotojas suformuoja užklausą. Tai būtent ta antraštė ir trumpas aprašymas, kurį prie kiekvienos svetainės pateikia Google, kai lankytojai ten suveda savo ieškomus žodžius. Nepatingėkite Meta Title ir Meta Description (o elektroninės parduotuvės atveju ir Meta Tags) surašyti prie kiekvieno Jūsų svetainės meniu kategorijos puslapio, netgi prie kiekvieno Blog įrašo.
  • Svetainės Blogas. Nors anksčiau jis nebuvo taip vertinamas, o net ir šiuo metu kai kurie automatiniai SEO įrankiai ignoruoja blog’ą, vis dėlto praktika rodo, kad nuolat pildomas straipsniais blog’as WEB svetainėje įspūdingai pagerina jo reitingus pačioje Google paieškoje.
  • Išorinis SEO marketingas. Šį darbą greičiausiai patikėsite SEO specialistui, todėl per daug nesiplečiant verta pasakyti tik tiek, jog tai sklaidos apie jūsų WEB svetainę internete darbų visuma, kurios tikslas anksčiau ar vėliau patekti į pirmas Google pozicijas. Tai labai geras būdas ilgam iškilti į Google ir būnant aukščiausias pozicijas vėliau nebemokant už Google reklamą. Šiek tiek painvestavus į SEO visada atsiperka, jei vertinsime ilguoju, o ne trumpuoju periodu.
  • Google Adwords. Taip, tai idealus būdas tapti matomu jau sekančią dieną po svetainės paleidimo .Vis dėlto mokamą reklamą rekomenduoju pradėti tik po pilno vidinio SEO sutvarkymo – taip Jūs ženkliai sumažinsite savo išlaidas už reklamą Google. Supraskite, net ir tarp tų, kurie moka už reklamą, Google algoritmai atlieka tam tikrą reitingavimą, gerai sutvarkytą svetainę „palepindami” aukštesniu reitingu ir mažesniu mokesčiu už paspaudimą. Dauguma daro klaidą galvodami, kad AdWords – tai kažkokių IT žinių reikalaujantis darbas, todėl ieško gero IT specialisto. Tačiau mano praktika rodo, kad Google Adwords reklamą geriausiai suorganizuoja geri tekstų rašytojai, kurie nepatingi kiekvienai kategorijai sukurti atskirus, su tematika susijusius skelbimus. Žinoma, analitiniai statistikos stebėjimo ir analizavimo įgūdžiai būtini, bet visko išmokstama. Čia irgi karaliauja tekstas ir jo teisingas pateikimas vietoje ir laiku.
  • Socialiniai tinklai. Apie juos tikriausiai galima būtų prirašyti atskirus knygų tomus ir taip – dabar tai yra vienas pagrindinių įrankių, galinčių pritraukti į Jūsų svetainę lankytojus. Galimybės beveik neribotos ir tiek nuo Jūsų veiklos pobūdžio, tiek nuo įdėto darbo ir išmoningumo priklauso, kokio dydžio auditoriją pasieksite. Svarbiausia, kalbant apie socialinius tinklus, suprasti vieną dalyką: jei Google Jūs matote ribotą skaičių lankytojų per mėnesį, kurie domisi viena ar kita veikla pagal raktinius žodžius, ir galite maždaug pasiskaičiuoti, kiek vartotojų atlikus aukščiau minėtus darbus Jums atves pats Google, tai socialiniuose tinkluose tokios ribos nėra! Čia Jūs formuojate poreikį, net jei iki šiol jo nebuvo konkrečiai paslaugai ar prekei. Net jei Google rodo, kad tokios prekės ar paslaugos niekas neieško šiuo metu, tai Facebook, Instagram ir kiti socialiniai tinklai yra ta vieta, kur Jūs įtikinsite vartotoją kad šios prekės ar paslaugos jam reikia. Vis dėlto pagrindinė klaida, kurią matau darant socialiniuose tinkluose – tai galvojimas, jog socialiniai tinklai yra turgus, kuriame užtenka prekės nuotraukos ir geros kainos. Ne, brangieji, socialiniai tinklai jau seniai nebe turgus – tai Jūsų prekės ženklo istorijos pasakojimas, Jūsų identiteto atskleidimas, Jūsų unikalumo išryškinimas ir vieta bendravimui su Jūsų tiksline (pabrėžiu „tiksline, o ne bet kokia) auditorija.

Ir pabaigai trumpai apie komunikavimą dvejuose pagrindiniuose socialiniuose tinkluose:

  • Facebook: tai ideali vieta elektroninei parduotuvei greitai rasti savo pirkėjus. Viskas ko reikia – tai išsigryninimas, kas yra Jūsų tikslinė auditorija ir geros mokamos reklaminės kampanijos paleidimas. Jei abu šie veiksniai atlikti sąžiningai ir teisingai, nepasisekti tiesiog negali. Pagalvokite patys, jei sukuriate tobulą pasiūlymą ir ateinate būtent tik pas tą žmogų, kuriam reikia tokio pasiūlymo, jis jam neatsispirs. Tiesa?
  • Instagram: taip, dabar Instagram taip pat turi parduotuvės funkcijas, visgi šį kanalą ypač rekomenduoju asmeninio prekinio ženklo kūrėjams, taip pat ir didelėms korporacijoms, norinčioms sustiprinti savo įvaizdį ir žinomumą rinkoje. Šiame kanale pasakokite savo istoriją, nepaversdami jo vieta su prekės nuotraukomis ir aprašymais. Ir nepamirškite – žmonės vis labiau linkę pirkti iš žmonių, ne iš „brand’ų”, todėl net garsiausių pasaulyje kompanijų vadovai keliauja į Instagramą su savo veidu ir vardu. Kuo anksčiau perlipsite šį jus stabdantį barjerą, tuo daugiau konkurentų dar spėsite aplenkti.

Apie socialinių tinklų naudą ir komunikaciją galima plėstis iki begalybės, bet pabaigai vienas patarimas: bet koks socialinis tinklas visada bus tik kažkieno valdoma vieta, kurioje žaisdami pagal jų taisykles galbūt laikinai nuomojatės savo vietą. Vieną dieną socialinio tinklo gali nelikti, arba Jūsų gali nelikti jame (patikėkit, būna ir taip), todėl bet kuriuo atveju Jūsų tikslas turi būti susikurti gerą, funkcionalią ir aukštus reitingus turinčią svetainę ir skirtinguose skaitmeniniuose kanaluose „pagautus” lankytojus „atsivesti” į ją.

Uždaryti