Facebook ar Instagram: esminiai skirtumai. Ir ką rinktis?

Taip jau istoriškai susiklostė, kad bene dažniausias klausimas, o gal greičiau mano noras tinkamai išaiškinti klientams esminius komunikavimo socialiniuose tinkluose skirtumus, būna apie tai, kuo visgi skiriasi Instagram ir Facebook komunikacija. Ir kurį kanalą pagrindiniu rinktis tiems, kurie negali sau leisti lygiagrečiai stipriai būti abiejuose. O negali dauguma ir tai yra labai natūralu, nes esu pastebėjusi, kad net tie, kurie teoriškai teigia esantys abiejuose socialiniuose tinkluose, vis dėl to savo turinį kuria tik vienam, antrame tiesiog atkartojantys tai, kas skirta pirmajam kanalui.  

Ir tai nėra blogai – aš pati taip darau ir ne todėl, kad pritrūkčiau idėjų, tiesiog socialiniai tinklai suryja marias laiko ir natūralu, kad norint ne tik save komunikuoti, bet ir atlikti užsakymus klientams, viskam laiko neužtenka. Svarbiausia yra suprasti, kuris kanalas tau tinkamesnis pagal tavo veiklos profilį, turimą biudžetą ir galimą skirti jam laiką. Atsakius į šiuos klausimus viskas tampa labai paprasta.

Bet apie viską iš pradžių. Pasakysiu atvirai – jei kalbame apie verslus, ne apie asmeninį prekės ženklą kuriančius pavienius asmenis, tai didžioji dauguma verslų neturi žalio supratimo apie Instagram’ą. Taip taip, tik neįsižeiskite. Kažkur sklando mitai, kad tai jaunesnei auditorijai skirtas socialinis tinklas, kuriame labiau figūruoja nuotraukos, o ne tekstinis turinys. Tą žino maždaug visi verslininkai, po daugelio metų buvimo Facebook’e nusprendę būti modernūs ir keliauti į Instagram, tikėdamiesi ten pasiekti ir jaunesnę auditoriją.

Ir tai yra esminė klaida. Na taip, auditorija Instagram’e iš tiesų kiek jaunesnė, be ne amžiuje čia esmė. Esmė yra tame, kad čia veikia visai kitokie pardavimo principai. Aš labai dažnai klientams pasakau vieną sakinį, kad pavyktų lengviau įsivaizduoti esminį skirtumą: „Įsivaizduokite, kad Facebook’as yra turgus, o Instagram’as yra žurnalas”. Paprastai nuo šitos vietos pradedu visas savo konsultacijas apie komunikaciją šiuose dvejuose socialiniuose tinkluose. 

Dauguma tų, kurie bent kelis metus turi savo verso Facebook paskyrą, jau yra puikiai įvaldę pardavimo čia principus: tinkamai parinkta auditorija (čia jau būtina puikiai išmanyti  Facebook Business Manager subtilybes) su tinkamai parinkta žinute ir pardavimai startuoja tą pačią dieną, kai nuo sąskaitos ima kapsėti eurai už Facebook Ads. Žinoma, viskas daug sudėtingiau, nei čia parašiau, nes tinkamai parinkti auditoriją ir kurti skirtingą turinį skirtingoms auditorijoms  – tai daug įgūdžių ir patirties reikalaujantis darbas. Bet esmė maždaug tokia. Taip, Facebook visgi lieka nepamainomas, kai kalbame apie greitą pardavimą, todėl e-shop’ams, turintiems didelius reklamos biudžetus, galima greitai užsukti šį varikliuką ir skaičiuoti pelną. 

Vis dėlto nerekomenduoju šios praktikos taikyti Instagrame. Kaip jau minėjau – čia ne turgus, ir net jei Facebook labai maloniai siūlo perpostinti visus postus į Instagram,  siūlau verčiau to nedaryti. Na, nebent jūsų tikslas yra čia tik palaikyti gyvybę ir užsidėti pliusą. 

Instagram’as – tai vieta, kur sekama Jūsų istorija. Ir ji visai neprivalo būti susijusi su jūsų asmeninio gyvenimo viešinimu, kaip mano daugelis. Ne, tai gali būti jūsų, kaip specialisto istorija, jūsų kaip verslo istorija, kaip žinovo, patarėjo, motyvatoriaus ar įkvėpėjo. Kieno tik pasirinksite.  Svarbiausia, ko nedaryti – nekurti tiesioginio pardavimo įvaizdžio, ką dauguma sėkmingai pripratę taikyti Facebook’e. Todėl, net sumokėję už „sponsored” reklamą Instagram’e greičiausiai neišparduosite savo prekių, kaip tai buvote įpratę daryti Facebook’e, jei iki to laiko neesate čia paplušėję iš peties tam, kad susikurtumėte savo įvaizdį, auditoriją ir bendrai prekinį ženklą. 

Ko dar „nemėgsta” Instgram’as? Tiesiog nepakenčia logotipų. Ir net jei už saviškį sumokėjote brangiausiai apmokamam dizaineriui, verčiau Instagram profiliui pasirinkite savo, arba savo prekės nuotrauką, kad ir kaip didžiuotumėtės savo logotipu. Auditorija savo abejingumu negailestingai čia nubaus visus logotipų gerbėjus. Na, išimtis būtų taikoma tik pasaulinio lygio prekiniams ženklams. Bet šis straipsnis daugiau skirtas tradiciniam lietuviškam verslui, todėl nesiimsiu vardinti, kokie logo visgi būtų išimtis. 

Instagram auditorija taip pat nemėgsta nenuoseklumo, kai blaškotės su nežinia kelių metų senumo nuotraukomis, tarpuose miksuojant jas su verslo pardavimo žinutėmis. Pakartosiu, kad nepamiršumėt – čia vieta, kur sekama Jūsų istorija, todėl nuotraukos, kontentas – viskas čia turi derėti. Tai ne vieta, kur kaip Facebook’e galite pasiskųsti netinkama šalies valdžia įvairiose grupėse. Čia taip pat niekam neįdomūs jūsų gražiausiai sukurpti maketukai, su kraštelyje prisegtu įmonės logo. Čia įdomu tik tai, ką jūs kaip specialistas, mama ar šiaip įdomi asmenybė galite duoti kitiems. Ir ne tada, kai jie ateis į jūsų parduotuvę, o dabar iš karto – skaitant jūsų pastarąjį postą. 

Taigi reziumuojant – ką rinktis? Tiems, kurie turi jau įsisiūbavusį verslą, e-shop’ą ir nuo šiandien nori pardavinėti savo prekes vis tiek nepamainoma lieka Facebook Ads reklama. Taip pat tai ideali vieta eiti į kitas rinkas: tiek lokacijos, tiek auditorijos prasme. O jeigu dar stipriai neriboja biudžetas, tada iš viso galima pasiautėti kaip reikiant. 

Tačiau jei biudžetas ne guminis, o esi profesionalas kurioje nors srityje ir turi nusimatęs šiek tiek laiko paaukoti savo prekinio ženklo kūrimui – šiai dienai nieko nėra geriau už Instagram. Tai vieta, kur nemokamai gali užsiauginti milžiniškas auditorijas. Ir ne tiesa, kad tai tik nuotraukų socialinis tinklas, aš ilgus tekstus pradėjau rašyti būtent Instagram’ui. Taip, čia idealiai tinka tekstai, bet tik tokie, kurie duoda naudą kitiems. Dar mano visiškai asmeninis pastebėjimas – Instagram postus galite puikiausiai naudoti ir Facebook’e. Jei jau jie tiko Instagram auditorijai (kuri, būkim sąžiningi, bet daug išrankesnė) dažnai bus palankiai sutikti ir Facebook’o gerbėjų (bet ne atvirkščiai).  Kitaip tariant – Instagram’as tai turinio kūrėjų platforma. Gal dėl to šis socialinis tinklas taip sparčiai ir plečiasi, kad jame daug kokybiško turinio. Todėl jei norite prasmingai išnaudoti laisvalaikį – dar galite spėti įšokti į Instagram traukinį. 

Uždaryti