Facebook Ads (mokama reklama Facebook) kodėl ji dažnai neveikia?

Šiandien vis dažniau tenka išgirsti nusiskundimų apie tai, jog Facebook Ads – tai tik pinigų švaistymas. Nepatikėsite, kiek kartų esu girdėjusi šią frazę ir kiek kartų yra tekę paneigti šią įsigaliojusią nuomonę. Nepaisant to, kad prieš, tarkim, 7 metus, iš tiesų daug lengviau buvo valdyti šį įrankį, tačiau jo nauda nesumenko, gal netgi priešingai – sakyčiau pasidarė daug funkcionalesnė ir labiau orientuota į tikslinį vartotoją. Vis dėlto daugumo daromos klaidos sukuria klaidingą vaizdą – kad neįmanoma su mažomis investicijomis pasiekti tikslinės auditorijos. Taigi, pabandysiu atsakyti į klausimą – kur paslysta dauguma verslų ir netgi Facebook Ads reklamas dėliojančių specialistų.

Facebook reklama

Facebook reklama

Techninė Facebook Ads pusė nuolat tobulėja ir, žinoma, kartu su funkcionalumu, auga jos variacijų sudėtingumas. Bet didžiąja dalimi ne techninių niuansų neperpratimas tampa kliūtimi pasiekti norimo rezultato. Priešingai – dažnai visi verslai susiranda daugiau ar mažiau išmanantys Facebook Ads technines subtilybes. Tai kodėl gi, net viską sudėliojus pagal instrukcijas – tiek mažai gauname naudos, net ir investuodami kartais visai nemažus pinigus?

Atsakymas labai paprastas – Jūs tiesiog ištransliuojate ne tą žinutę ne tai auditorijai. Kaip dažnai man tenka po „Sponsored” užrašu pamatyti didžiausią įmanomą klaidą: t.y. „tiesioginę reklamą” šaltai auditorijai. O patikėkit, jei aš matau tą „Sponsored” prie man nežinomo verslo, vadinasi su žinute tikrai pataikyta stipriai pro šalį. Arba su auditorijos parinkimu. 

Aiškinant paprastai ir visiems suprantamai galima būtų išskirti visus potencialius Jūsų klientus į  3 kategorijas:

– Šalta auditorija: tie, kurie iš esmės kaip ir gali būti jūsų klientais, tinka tiek amžius, tiek pomėgiai, bet jie nieko nėra girdėję apie Jus ir Jūsų paslaugas ar prekes.

Šilta auditorija: tai tokia auditorija, kuri jau kažkiek „apšildyta”, galbūt lankėsi jūsų web puslapyje, galbūt vartoja tokias paslaugas kitur ar kažką jau girdėjo apie jus.

Karšta auditorija: tai jūsų visi fanai, kuriems priklauso sekėjai Facebook’e, pirkėjai, komentarų rašytojai, žodžiu visi, kuriems jau nebereikia aiškinti kas esate, ar ką veikiate.

Kai jau išsiaiškinome apie auditorijas, pereikim prie Jūsų reklaminės žinutės. Ji taip pat gali būti skirstoma į tris kategorijas:

– „Jaukas”, arba dar vadinama „turinio reklama” – tai viskas, kas gali pasirodyti įdomu skaitytojui: patarimai, ekspertinė nuomonė, nemokamos dovanėlės. Kitaip tariant tai, kas nėra jokia tiesioginė reklama ir kuo galima „užkabinti” jums tinkamos auditorijos dėmesį. Čia net kalbos negali būti dar apie siūlymus įsigyti, akcijas, ar „kokie mes faini„.

– Nuomonės formavimo reklama – tai reklama skirta jau šį tą žinantiems, bet dar įtariai žvelgiantiems į konkrečiai Jūsų prekes: čia labiausiai tiks klientų atsiliepimų video, taip pat panaši į turinio reklamą, tačiau jau su galimomis užuominoms apie Jūsų prekės/paslaugos  privalumus.

Tiesioginė reklama – tai ir yra ta, kurią visi labiausiai mėgsta naudoti: visos akcijos, išskirtiniai pasiūlymai, naujienos ir t.t… 

Tikriausiai dauguma jau susiorientavote kur aš lenkiu: taip taip, suporuokime šias abi dalis ir kas gaunasi? 

– Šalta auditorija + jaukas

– Šilta auditorija + nuomonės formavimo reklama

-Karšta auditorija + tiesioginė reklama

Dabar belieka tik tinkamai parinkti auditorijas ir pirmyn! Jūs puikiausiai galite konvertuoti vartotojus iš šaltos auditorijos į šiltą ar net karštą, pasirinkdami kiekvienam etapui tinkančią reklamos strategiją. Vis dėlto šiai dienai dar dažniausiai matau „pirk arba mirk” strategijos reklamą, paleistą šaltai auditorijai. Vargu ar įmanoma beprasmiškiau iššvaistyti reklamos biudžetą.  

Bet Jūs jau žinote, ką reikia daryti, todėl galiu tik palinkėti sėkmės. Ir nepamirškite: tinkama reklama, pateikta teisingai parinktai auditorijai tiesiog negali nepasiekti savo tikslo.

Uždaryti